2013-06-13

Veckans citat

Edward Snowden: ”Folk som tycker att jag gjorde ett misstag som valde Hongkong missförstår mina avsikter. Jag är inte här för att hålla mig undan rättvisan – jag är här för att avslöja kriminalitet.”



Sexism inskränker allas möjligheter
”Om könsskillnader ska bejakas av samhället innebär det att detta samhälle välkomnar varje ny individ genom att säga ´vi vet redan vem du är´.
   Om en sådan för-förståelse av den enskilda människan verkligen genomsyrar den kultur där denna människa växer upp och formas, medför det oundvikligen att hon berövas möjligheter.”
   Ur Nina Björks svar (DN 4/6) på Dennis Nörmarks angrepp mot jämställdheten i artikeln ”Kaere svenskere”.



Första vallöftet i Lund inför nästa års val?
Om vi vinner skall Carema bort sa Mats Olsson i dagens fullmäktigedebatt.

Inga kommentarer: