2014-10-02

Det skrämmande är SD - inte min tröja


 
Rossana Dinamarca är helt klädd i svart vid talmansvalet i Sveriges riksdag. På t-shirten står det ”SD = rasister”.
   – I dag träder 49 sverigedemokrater, rasister, in i riksdagen, och en har möjlighet att bli företrädare för hela Sveriges riksdag i egenskap av andre vice talman. Jag tycker att det är viktigt att visa att det här sker inte i mitt namn, säger hon.
Aftonbladet 2014-09-29

Att min t-shirt har blivit en så stor händelse i media säger något om vår samtid. Det upprörande är inte att jag hade en t-shirt med politiskt budskap. Det upprörande är att Sveriges riksdag stod i akt att välja en Sverigedemokrat och rasist till andre vice talman och därmed representant för hela Sveriges riksdag.
Aftonbladet 2014-10-01
Vill du ha en egen tröja?

Inga kommentarer: