2015-09-03

Det händer för mycket av Lucifer

Jag hade tänkt skriva om politiken i Lund, men det kändes plötsligt för futtigt att skriva om spårvägar och kommunalskatt. Nåväl, det ska väl gå – det går ju att hålla flera saker i huvudet samtidigt. Flyktingvågor som närmar sig folkvandringar blir dock lite mycket och kräver eftertanke. Men vi i Lund brukar ju bry oss om också vad som händer söder om Höjeå. Så jag ber om att få återkomma.
   Och mitt i detta har Centerpartiets partistyrelse uttalat att Centern vill att Sverige går med i Nato. Jag lovar att läsa lusen av dem bara jag får tid.
Lucifer

Du kan lika gärna skippa det här helt! Så skriver Lucifer själv om veckans bidrag, men det tycker inte jag. Och det av två skäl. Det första och viktiga är att flyktingsituationen blivit sådan att VB:s mest erfarne skribent kräver tid för eftertanke. Det andra och futtiga skälet är att ingen redaktör skulle tacka nej till en "cliffhanger" av denna dignitet.
red

Inga kommentarer: